Novinky
BMW končí so svojimi verziami M Competition4. November 2025
Až donedávna BMW ponúkalo dva rôzne varianty pre každé svoje luxusné, športové autá BMW M: štandardný M a výkonnejší model Competition. V poslednej dobe však značka potichu začala postupne vyraďovať svoju výbavu Competition. BMW má však dobrý dôvod na zmenu.
V nedávnom rozhovore pre BMW Blog generálny riaditeľ BMW M Frank van Meel potvrdil, že výbava Competition je pre budúce luxusné, športové autá BMW M takmer mŕtva. Zdôvodnenie? Kupujúci jednoducho uprednostnili výkonnejšiu verziu. Van Meel povedal: “Viac ako 80% našich zákazníkov išlo rovno do Competition. Tak sme si povedali, urobme to štandardným. Dalo by sa povedať, že každý model M je dnes Competition.”
Podľa Van Meela tento krok pomôže zjednodušiť zostavu M v budúcnosti. Kupujúci budú mať čoskoro na výber len z troch možností: základ M, CS a CSL. Štandardné luxusné, športové autá BMW M budú teraz obsahovať mnoho funkcií – vrátane výkonu – ktoré boli predtým vyhradené pre verzie Competition, zatiaľ čo výbavy CS a CSL sa zamerajú na zníženú hmotnosť a vylepšený výkon na trati.
BMW zatiaľ stále ponúka možnosť Competition na vybraných modeloch 2026, vrátane M3 a M4. Zaškrtnutím políčka Competition sa pridá štandardný pohon všetkých kolies xDrive a zvýši sa výkon o 20 koní – M3 a M4 sa zvýši z 503 na 523 koní. BMW X5 M si tiež zachováva svoju výbavu Competition pre rok 2026 s výkonom 617 koní.
To znamená, že novšie luxusné, športové autá ako BMW M2 a pripravované BMW M5 už neponúkajú verziu Competition pre rok 2026. Táto zmena sa v blízkej budúcnosti nepochybne rozšíri na celú zostavu M.
zdroj: motor1.com
Porsche si nechalo patentovať spôsob jazdy cez tunel3. November 2025
Vynikajúci tón výfuku zostáva veľkou radosťou. Správny zvukový výbuch môže urobiť zážitok, ktorý vám utkvie v pamäti. Porsche to chápe. V skutočnosti až tak, že automobilka si patentovala svoj vlastný režim tunela.
CarBuzz odhalil nedávny patent Porsche od Svetovej organizácie duševného vlastníctva (WIPO). Patent Porsche popisuje režim, v ktorom vaše luxusné, športové auto rozpozná tunel pred sebou. Systém zachytí blížiaci sa tunel prostredníctvom palubného kamerového systému.
Ďalej vaše luxusné, športové auto v podstate podnikne rovnaké kroky ako v tejto situácii. Jednoducho to všetko urobí za vás. Okná sú spustené, je zvolený nižší prevodový stupeň a vaše uši brnia v očakávaní. Keďže ide o Porsche, samozrejme, veci idú o krok ďalej.
Ak je vonku zima, Porsche trochu zvýši teplotu, aby vám príliš nebola zima. Predpokladám, že režim tunela urobí opak, ak je vonku dosť horúce počasie. Systém prepne vozidlo do režimu Sport. Ak má vaše vozidlo aktívny výfuk, klapky sa otvoria až do maximálneho útoku. A ak sa náhodou ocitnete v kabriolete, auto vám pripomenie, aby ste spomalili alebo zastavili, aby mohlo spustiť strechu.
Je to všetko trochu hlúpe… Ale je to tiež celkom úžasné. V skutočnosti ukazuje odľahčenú stránku značky, ktorá je zvyčajne občas príliš vážna.
Režim tunela nie je len pre luxusné, športové autá Porsche poháňané benzínom. Existujú ustanovenia pre elektrické vozidlá, aby sa mohli zapojiť do zábavy. No, svojím vlastným spôsobom EV. V podstate len získate viac hluku EV. Keďže Porsche pečie v tónoch odvodených od svojich silnejších benzínových vozidiel, dabovanie nemôže uškodiť.
Na druhej strane zábavy má Porsche verziu režimu tunela, ktorá znižuje hluk. Nie každý chce kričať v uzavretom priestore. Výfuk by sa zatvoril, jazdný režim by sa trochu uvoľnil a možno by sa opäť utesnili aj vaše okná.
Tunelový režim zatiaľ zostáva len sériou slov a inžinierskych grafov v patentovom úrade. Ale v kancelárii v Stuttgarte je niekto, kto zisťuje, ako a kedy priniesť tento nápad trh.
zdroj: motor1.com
Saleen stavia nový superšport, ľudia ho pomôžu pomôcť navrhnúť2. November 2025
Americký výrobca superšportov Saleen, ktorý stojí za divokými výtvormi, ako sú luxusné, športové autá Saleen S7 a koncept S5S Raptor, je stále tu. Spoločnosť vyrábala luxusné, športové autá S1 v Číne do roku 2020, ale teraz je späť so sľubným novým superautom, ktoré môžu fanúšikovia pomôcť navrhnúť.
Saleen potichu predstavil koncept svojho pripravovaného superšportu S11 v Tacome vo Washingtone, kde je vozidlo v súčasnosti vystavené v múzeu LeMay. Auto je súčasťou výstavy s názvom “Zrodenie amerického superšportu”, ktorej kurátorom je čiastočne sám Steve Saleen.
Hlinený model v plnej veľkosti ponúka pohľad na to, ako by mohlo vyzerať Saleenovo ďalšie luxusné, športové auto – elegantné, futuristické dvojdverové auto s masívnymi kolesami a nápadnou červenou povrchovou úpravou. Na návrhu sa však zatiaľ stále pracuje.
Saleen vlastne chce, aby ste vy, čitateľ, pomohli dokončiť vzhľad. Spoločnosť vyzýva návštevníkov múzea, aby si vybrali špecifické dizajnové prvky pre exteriér a interiér, ktoré by mohli byť začlenené do konečného výrobného dizajnu.
“Je mi cťou debutovať s naším dizajnom S11 v LeMay-America’s Car Museum a dáva nám príležitosť vypočuť si amerických fanúšikov superšportov na výstave a po celom svete so špeciálnou možnosťou hlasovania “American Idle”,” uviedol Saleen vo vyhlásení. “Počas celého roka budeme zúčastneným nadšencom predstavovať možnosti dizajnu a tí si môžu vybrať dizajnové detaily, ktoré skončia v našom konečnom produkte.”
Podrobnosti ako ceny a špecifikácie pohonnej jednotky ešte neboli oznámené, ale spoločnosť sľubuje, že všetko o novom modeli bude “o jedno hlasnejšie” ako akékoľvek iné luxusné, športové auto na trhu. Odhad je taký, že pôjde o chrapľavý, atmosférický V8 spárovaný s manuálnou prevodovkou – v pravom Saleenovom štýle.
Bohužiaľ, na to, že ho uvidíme na ceste, si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Saleen hovorí, že jeho nový superšport má oficiálne debutovať v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov.
zdroj: motor1.com
Volvo si ponechá benzínové motory oveľa dlhšie ako plánovalo1. November 2025
V prvej polovici tohto desaťročia sa konali preteky o stanovenie dátumu uzávierky starého spaľovacieho motora. Volvo si vyžiadalo skoré vedenie a začiatkom roka 2021 oznámilo, že do konca desaťročia prejde na plne elektrický pohon. Ale rovnako ako mnoho iných výrobcov automobilov odvtedy ustúpili od tohto ambiciózneho záväzku EV. Minulý rok švédska značka revidovala svoj cieľ: do roku 2030 budú jej luxusné, športové autá z 90 až 100% pozostávať buď z plug-in hybridov, alebo z plne elektrických modelov.
Do septembra klesol predaj elektromobilov o 21% v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2024. Plug-in hybridy tiež zaznamenali mierny pokles, medziročne o 1%. PHEV a EV spolu predstavovali 227 317 kusov, čo je len 44,2% z celkového predaja. Napriek tomu Volvo stále verí, že dni spaľovacieho motora sú spočítané.
Minulý mesiac generálny riaditeľ Hakan Samuelsson predpovedal, že ”priemysel bude elektrický asi o 10 rokov”. Napriek tomu sa teraz zdá, že značka vlastnená spoločnosťou Geely si ešte chvíľu udrží spaľovanie. V rozhovore pre Automotive News Europe 74-ročný výkonný riaditeľ pripustil, že benzínové motory pravdepodobne zostanú súčasťou portfólia minimálne do konca nasledujúceho desaťročia: “Potrebujeme druhú generáciu plug-in hybridov, ktoré nám vydržia do konca roku 2030. Nemôžeme to diktovať [koniec spaľovacích motorov].”
Volvo vsádza na PHEV ako premosťovaciu technológiu s plánmi na predaj znovuzrodeného XC70 mimo Číny. Pre Európu už bol potvrdený, hoci Samuelsson hovorí, že na kontinent pravdepodobne nedorazí skôr ako v roku 2027. Vysvetlil, že splnenie rôznych emisných a bezpečnostných predpisov si vyžaduje čas, rovnako ako prispôsobenie informačno-zábavného systému tak, aby fungoval na platforme Android Automotive od spoločnosti Google.
Luxusné, športové autá ako nové Volvo XC70 majú pre Volvo zmysel kvôli ich plug-in hybridnému usporiadaniu s dlhým dojazdom. SUV je vybavené robustnou batériou s kapacitou 39,6 kilowatthodín, ktorá je vhodná na elektrický dojazd 180 km, hoci toto číslo je založené na zhovievavom čínskom testovacom cykle CLTC. Podľa noriem WLTP alebo EPA by bola určite nižšia.
Inde bola potvrdená aj náhrada za Volvo XC90. Luxusné, športové SUV v plnej veľkosti prešlo druhým faceliftom asi pred rokom, no vo veku 10 rokov ukazuje svoje limity. Podľa Automotive News môže jeho nástupca prísť až v roku 2028. Keď sa tak stane, bude k dispozícii ako hybridné vozidlo s predĺženým dojazdom (EREV) s elektrickým dojazdom približne 160 km.
Samuelsson vidí potenciál pre EREV. Na rozdiel od bežného plug-in hybridu, kde motor poháňa kolesá priamo, spaľovací motor EREV funguje výlučne ako generátor na nabíjanie batérie. Toto nastavenie rieši úzkosť z dosahu bez potreby masívnej batérie. Samuelsson označuje EREV ako ”druhú generáciu hybridov” alebo “skôr elektromobil so záložným motorom”.
Či už ide o PHEV alebo EREV, spaľovací motor má stále budúcnosť pre luxusné, športové autá Volvo napriek predchádzajúcim plánom na odchod do dôchodku. Spoločnosť prestala vyrábať naftové motory minulý rok, ale má v úmysle ponechať benzínové motory ďalších asi 15 rokov.
zdroj: motor1.com
Koncept Lexus LS pretvára vlajkovú loď na šesťkolesový minivan31. Október 2025
Zabudnite na to, čo viete o LS, pretože to zjavne nie je ono. Názov môže evokovať typickú vlajkovú loď Lexus, ale všetko ostatné sa dramaticky zmenilo. Tieto dve písmená už neznamenajú “Luxusný sedan”, ale “Luxusný priestor” a tento hranatý vynález to poskytuje.
LS, ktorý debutuje na Japan Mobility Show 2025, je bizarným vozidlom na prepravu ľudí so šiestimi kolesami a tromi radmi sedadiel. Môže to byť prekvapením, ale Lexus nie je v hre s minivanmi nováčikom. Od roku 2019 predáva LM, vylepšený Alphard/Vellfire. Tento nový koncept však predstavuje oveľa extravagantnejšiu ponuku, a to nielen kvôli ďalšej náprave.
Šéf značky Toyota, Simon Humphries, nedávno povedal, že Lexus sa bude “tlačiť vpred ako priekopník” a ”pohybovať sa slobodnejšie”. Tento ostrý koncept určite vyhovuje a znamená obrovský odklon od každého sedanu LS od roku 1989. Dizajn tehly na kolesách je o uhloch a obsahuje priestrannú kabínu zakončenú gigantickou dvojitou panoramatickou sklenenou strechou.
Akokoľvek to bláznivo vyzerá, produkčná verzia by sa mohla stať. Predseda predstavenstva Toyoty Akio Toyoda je presvedčený, že vývojový tím dokáže minivan LS oživiť a nepriamo nahradiť základný sedan: “Je to neuveriteľná výzva. Existujú určité veci, ktoré ľudia od Lexus očakávajú – ticho, pohodlie, schopnosť zdolať akúkoľvek cestu. Šesťkolesové vozidlo musí spĺňať všetky tieto veci. Každý je oddaný tejto úlohe a som si istý, že uspeje.”
Lexus zostáva mlčanlivý o technických špecifikáciách, ale koncept LS sa zdá byť najväčším vozidlom, aké kedy značka vyrobila. Luxusná divízia Toyoty tvrdí, že nezvyčajné usporiadanie šiestich kolies “spôsobí revolúciu v balení”, aj keď nevysvetlila ako. Všimli sme si delené dvere batožinového priestoru a hektáre miesta na nohy pre tých, ktorí sedia vzadu. Bambusové odtiene zabraňujú zvedavým očiam nahliadnuť do honosného interiéru.
Koncept LS je pravdepodobne elektrický, maximalizuje priestor pri zachovaní tichej kultivovanosti, ktorá sa očakáva od vlajkovej lode Lexusu. Prídavná náprava zvyšuje zložitosť a vyvoláva otázky o hluku z vozovky, ale zdá sa, že Lexus je presvedčený, že to zvládne. Kredit tam, kde je to potrebné: spoločnosť premýšľa ďaleko mimo rámca, aj keď používanie názvu LS sa zdá byť trochu mimo.
Na druhej strane, zdá sa, že Lexus mapuje nový kurz, takže si možno budeme musieť zvyknúť na luxusné, športové autá, ktoré porušujú formu. Prechod z tradičného trojdielneho sedanu na bizarný minivan je však poriadny skok.
zdroj: motor1.com
Lexus predstavil nový koncept s odvážnym interiérom30. Október 2025
Lexus sa pripravuje na uvedenie svojho nového luxusného, športového auta na trh a stále o ňom veľa nevieme. Automobilka začala v auguste dráždiť sériový model s konceptom Sport a teraz máme prvý pohľad dovnútra a je zrejmé, že v skutočnosti ide o hybrid.
Kabína vyzerá na prvý pohľad dosť divoko, ale pri bližšom pohľade je pripravenejšia na výrobu, ako by sa zdálo. Najvýraznejšou vlastnosťou je nedostatok centrálnej obrazovky infotainmentu. Namiesto toho Lexus navrhol divoko vyzerajúci digitálny prístrojový displej s dvojicou menších okrídlených obrazoviek, ktoré lemujú hlavnú.
Na obrazovke sa zreteľne zobrazuje 70% batéria s indikátormi “Power” a “Charge” lemujúcimi zvolený prevodový stupeň, ktorý je umiestnený nad tučným M, ktoré pravdepodobne predstavuje manuálny režim. Na obrazovke sa zobrazuje aj teplota a tlak v pneumatikách – 86 stupňov Fahrenheita a 33,4 psi.
Auto je vybavené strmeňom riadenia, ktoré má sortiment fyzických ovládacích prvkov vrátane tlačidiel, kolísk a spínačov. K dispozícii sú pádla radenia, pričom ľavé má značku “RE”, ktoré pravdepodobne upravuje úroveň rekuperačného brzdenia.
Lexus Sport Coupé má tiež novú interpretáciu pátok jazdných režimov LC, ktoré vyčnievajú z kapoty prístrojov. Sú umiestnené za volantom a visia zo stĺpika na kupé.
Pravý je vybavený voličom prevodovky, zatiaľ čo je ťažké rozoznať, na čo slúži ľavý. Na konci ľavej páčky je tlačidlo “Vypnúť”, pričom sú jasne viditeľné možnosti M a N. Zdá sa, že prepínač znie “Manual BEV”, ale posledné tri písmená sú ťažko viditeľné.
Strana spolujazdca v aute nemá nič špeciálne – ktokoľvek tam sedí, je len na ceste. Neexistuje žiadna centrálna obrazovka infotainmentu ani zážitok z tretej obrazovky pre znudeného cestujúceho. Cez palubnú dosku a na kartu dverí je zelený prízvuk, ale to je všetko.
Posledných niekoľko ovládacích prvkov, ktoré vidíme, je umiestnených v spodnej časti strieborných mriežkových akcentov lemujúcich kokpit. Na pravej strane sú tri tlačidlá napájania, prípadne pre HVAC, zadný odmrazovač a odmrazovač okien/čelného skla.
Ovládacie prvky vľavo sú súčasťou dverí a mriežková časť sa po zatvorení prepletá s akcentom na prístrojovej doske. Tlačidlá sú určené pre priestorové kamery, pridržanie bŕzd a parkovací asistent.
Je to odvážna interiérová kabína, ktorá, dúfame, sa oproti produkčnej verzii príliš nezmení. Absencia centrálnej obrazovky pôsobí ako odvážny krok a nečudovali by sme sa, keby sa zmenila pred debutom skutočného luxusného, športového auta Lexus.
zdroj: motor1.com
Audi prehodnocuje budúcnosť vlajkovej lode Audi A829. Október 2025
Predaj vlajkovej lode Audi sa v minulom roku prudko prepadol, pričom dodávky A8 klesli o 26,3% na iba 14 955 áut. Nie je ťažké pochopiť prečo. Súčasná generácia ukazuje svoj vek, je tu od roku 2017. Okrem toho dopyt po luxusných, športových autách vo verzii sedan neustále klesá, pretože na trhu dominujú SUV.
Facelift v polovici cyklu predstavený v roku 2022 nestačil na pohnutie vpred a príliš dlhá verzia Horch pre Čínu, pomenovaná po jednom z historických predchodcov Audi, tiež veľmi nepomohla. Čo bude ďalej? Zdá sa, že ani Audi si nie je isté. Hovorca pre Automobilwoche povedal, že spoločnosť stále “hľadá platformu pre možného nástupcu”.
Ďalší facelift bol vylúčený, pretože luxusné, športové autá Audi A8 potrebujú novú platformu, aby spĺňali čoraz prísnejšie predpisy. Vzhľadom na pomalšie ako očakávané prijatie elektromobilov sa čisto elektrický nástupca považuje za riskantný krok. Rozhodnutie Porsche uviesť na trh svoje pripravované trojradové SUV so spaľovacími motormi ako prvé, napriek tomu, že ho pôvodne plánovalo ako elektromobil, podčiarkuje novoobjavenú opatrnosť koncernu VW pri elektrifikácii.
Aký je teda plán? Audi by mohlo predĺžiť životnosť svojho benzínového A8 použitím predĺženej verzie Premium Platform Combustion (PPC). Táto architektúra už podporuje najnovšie luxusné, športové autá Audi A5, Q5, A6 a Q6, pričom Q7 a vôbec prvá Q9 sa pripoja budúci rok. Ingolstadt zostáva zdržanlivý, ale vedúci technického vývoja Geoffrey Bouquot povedal pre Automobilwoche, že budúcnosť Audi A8 je aktívne prehodnocovaná: “Intenzívne premýšľame o tom, kedy uvedieme na trh nástupcu modelu A8 a ktorá technológia pohonu je tá správna.”
Rozhodnutie sa očakáva v najbližších týždňoch. Aj keď náhrada ICE dostane zelenú, je nepravdepodobné, že dorazí skôr ako v roku 2029, čo zanechá potenciálnu medzeru, keď sa súčasná A8 pokloní. Životnosť modelu štvrtej generácie sa predĺžila do konca roka 2026, no dovtedy už bude mať deväť rokov. Niekto by tvrdil, že to ho robí starobylým podľa štandardov vlajkových lodí, najmä pochádzajúcich od luxusnej značky.
Medzitým BMW a Mercedes plánujú aktualizovať svoje vrcholné, luxusné, športové autá v roku 2026, vďaka ktorým bude rad 7 a trieda S vyzerať ešte sviežejšie vedľa starnúceho Audi A8.
zdroj: motor1.com
Budúce modely Ferrari budú zrejme vyzerať ako tento NFT28. Október 2025
Ferrari nás neprestáva prekvapovať. Medzi nespočetnými jednorazovými luxusnými, športovými autami, SUV V12 so samovražednými dverami a prísľubom elektromobilu Maranello neustále hľadá spôsoby, ako upútať pozornosť. Väčšina z nás si myslela, že humbuk okolo nezameniteľných tokenov už dávno vyprchal, no vzpínajúci sa kôň uvádza na trh svoje vlastné NFT. V dôsledku toho tento F76 nie je skutočný.
Namiesto toho je nízko položený stroj produktom fantázie Ferrari, navrhnutý výhradne pre členov programu Hyperclub spoločnosti. Za posledné tri roky dostali ultrabohatí možnosti dizajnu na prispôsobenie svojich fiktívnych áut, pričom od začiatku vedeli, že F76 nikdy nebude existovať mimo obrazovky počítača.
Je zaujímavé, že Ferrari ho opisuje ako “prvé luxusné, športové auto vytvorené výhradne pre digitálny svet vo forme NFT”. Podznačka Renaultu Alpine však pred štyrmi rokmi urobila podobné tvrdenie s konceptom GTA. Bez ohľadu na to, kto to urobil ako prvý, ultrahranatý F76 ponúka pohľad do dizajnovej budúcnosti spoločnosti.
Divoký virtuálny koncept, ktorý napísalo Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho, je znamením vecí, ktoré prídu. Úlohou F76 je “predznamenať tvary Ferrari budúcnosti”, čo naznačuje radikálny posun pre nadchádzajúce sériové luxusné, športové autá Ferrari. Dizajnový jazyk spoločnosti sa už dramaticky zmenil od posledného modelu F12berlinetta podpísaného spoločnosťou Pininfarina, ktorého výroba sa skončila v roku 2017.
Samozrejme, skutočné sériové luxusné, športové autá nebudú také extrémne ako F76, ale tento digitálny koncept je jasným indikátorom toho, že na obzore sú ešte odvážnejšie dizajny. Ferrari to označuje ako “dizajnový manifest” s dvojitými kokpitmi, z ktorých každý má svoj vlastný volant a pedále. Zatiaľ čo futuristický tvar vyzerá, akoby prišiel desaťročia dopredu, výsuvné svetlomety vzdávajú hold minulosti, konkrétne ikonickým vyskakovacím svetlám z 80. rokov.
Keďže auto fyzicky neexistuje, neexistujú žiadne technické špecifikácie, o ktorých by sa dalo diskutovať. Napriek tomu je prekvapujúce, že Ferrari si predstavovalo F76 so spaľovacím motorom. Dizajn kričí EV, no trojuholníkové výstupy vzadu skrývajú koncovku výfuku. Talianska značka nedávno opätovne potvrdila svoj dlhodobý záväzok k motorom V6, V8 a V12, takže možno dáva zmysel, že spaľovací motor zostáva súčasťou fantázie.
Za zmienku tiež stojí, že F76 nie je prvým digitálnym výtvorom Ferrari: koncept Vision Gran Turismo debutoval o tri roky skôr. Čo sa týka názvu, pripomína 76 rokov od prvého triumfu Ferrari na 24 hodín Le Mans, keď Luigi Chinetti a Lord Selsdon v roku 1949 doviezli k víťazstvu 166 MM s motorom V12.
Keby to bol fyzický koncept, F76 by sa nemusel zdať taký rozdeľujúci. Ale NFT v roku 2025? Zdá sa, že je to rozohraté. Niektorí sú tiež znepokojení tým, ako dramaticky sa zmenil dizajnový jazyk Ferrari len za desať rokov. Napriek tomu sú knihy objednávok stále hrubšie, takže možno zákazníci plne súhlasia s novým smerovaním značky.
zdroj: motor1.com
Nástupca Alpine A110 si môže ponechať svoj benzínový motor27. Október 2025
Automobilka Alpine plánuje nahradiť svoje milované luxusné, športové auto elektromobilom, len aby to po spomalení trhu prehodnotila. Porsche to vyskúšalo s 718 Boxster a Cayman. Teraz môže Alpine nasledovať jeho príklad.
K nástupcovi ikonického luxusného, športového auta Alpine A110, ktorý mal byť pôvodne len elektrický, sa teraz môže pripojiť spaľovacia verzia – konkrétne hybridná. V rozhovore pre britské Evo generálny riaditeľ spoločnosti Alpine Philippe Krief naznačil, že luxusné, športové autá Alpine novej generácie by mohli prísť v elektrických aj hybridných variantoch na benzín.
Krief neponúkol jasné vysvetlenie posunu v stratégii, ale vzhľadom na nedávne spomalenie dopytu po elektromobiloch a vlažnú reakciu na elektrické luxusné, športové autá nie je tento krok práve prekvapujúci.
Krief hovorí, že nový Alpine A110 – ponúkaný v hybridnej aj plne elektrickej verzii – by mal prísť začiatkom roka 2027. K dispozícii bude ako dvojmiestne kupé, kabriolet a dokonca aj konfigurácia 2+2 so zadnými sedadlami. Tiež podpichoval, že “dizajn nového spôsobí, že súčasné auto bude vyzerať staré”.
Zatiaľ čo nové luxusné, športové auto so spaľovacím motorom od spoločnosti Alpine je vzrušujúce samo o sebe, ani verzia EV by nemala byť žiadna nuda. Elektrické kupé bude vybavené dvojmotorovým nastavením s pohonom zadných kolies s výkonom viac ako 464 koní, ktoré je v súčasnosti k dispozícii v SUV A390. Bude tiež používať batériu na mieru s cieľovou pohotovostnou hmotnosťou pod 1.360 kg.
Alpine sa tiež zameriava na to, aby bola batéria plne vymeniteľná, čo majiteľom umožní časom upgradovať na novšie batérie a vyhnúť sa dlhodobej degradácii. Keď sa dostane do predaja, Alpine dúfa, že elektrický model A110 bude priamou konkurenciou pre elektrické, luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster a Cayman.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz predstavuje novú éra hudobnej produkcie v aute26. Október 2025
Značka Mercedes-Benz spolu so značkami Universal Music Group a Dolby Laboratories predstavila v Los Angeles prelomovú inováciu. Na exkluzívnom podujatí si poprední hudobní producenti, umelci a zástupcovia médií na vlastnej koži vyskúšali, ako mobilita a kvalita zvuku nanovo definujú hudobnú produkciu.
Už v roku 2022 zaviedli značky Mercedes-Benz a Universal Music Group v rámci iniciatívy „Approved in a Mercedes-Benz“ (Schválené vo vozidle Mercedes-Benz) nový zlatý štandard kvality zvuku pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Umelci schvaľujú hudobné mixy s technológiou Dolby Atmos priamo vo vozidle, aby zabezpečili, že ich hudba bude znieť na cestách dokonale. Technológia Dolby Atmos umožňuje úplne nový spôsob tvorby a prežívania hudby – pre hlbšie prepojenie medzi umelcami a fanúšikmi.
Spolupráca teraz ide ešte o krok ďalej: koncepciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ (Vytvorené vo vozidle Mercedes-Benz) predstavuje Mercedes-Benz skutočné „mobilné kreatívne centrum“. Zadná lavica luxusného, športového auta Mercedes-Maybach sa premieňa na plne vybavené zvukové štúdio Dolby Atmos. Umelci a producenti si môžu pripojiť svoje notebooky a okamžite začať s mixovaním, počúvaním a dolaďovaním – pohodlne a mobilne. Systém umožňuje individuálne ovládanie systému reproduktorov vozidla, a tým aj precízne zvukové inžinierstvo na cestách. Mercedes-Benz momentálne testuje sériovú verziu tejto koncepcie.
Prezentácia sa konala v legendárnom štúdiu Interscope v Los Angeles. Medzi pozvanými hosťami bol viacnásobný držiteľ ceny GRAMMY®, Zlatého glóbusu a Ceny Akadémie FINNEAS, známy spoluprácou s Billie Eilish, a Aron Forbes, ktorý je uznávaný pre svoju spoluprácu s poprednými umelcami. Obaja boli z kreatívneho potenciálu technológie nadšení.
„Veľa ľudí počúva v aute hudbu – vytvárať a spracovávať hudbu v tomto priestore bolo preto zaujímavou výzvou a mimoriadne uspokojivou skúsenosťou. Ozvučovací systém od značky Mercedes-Benz je taký precízny a nastavenie také intuitívne, že je vzrušujúce vytvárať hudbu s ohľadom na rôzne zážitky z posluchu.“ FINNEAS
„Crafted in a Mercedes-Benz“ je viac než len produkt – je to výpoveď. Umožňuje umelcom byť kreatívnymi všade – v štúdiovej kvalite v luxusnom mobilnom prostredí. Ohlasuje tak novú kapitulu v súhre s hudbou, technológiou a dizajnom.
„Hudba je pre mňa centrálnou súčasťou jazdného zážitku. Z tohto dôvodu urobíme všetko pre to, aby sme mohli ponúknuť vo vozidle ten najlepší zvukový zážitok – rozhodujúce sú pritom naše partnerstvá so značkami Universal Music Group a Dolby. Produkciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ opäť nastavujeme štandardy – nielen v oblasti automobilového luxusu, ale aj v tom, ako a kde môže hudba vznikať.“ Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.
Spoločnosť Dolby Laboratories (NYSE: DLB) je svetovým lídrom v oblasti pohlcujúcej zábavy. Od filmov a televíznych programov, cez hudbu a šport, až po hranie hier a ďalšie oblasti transformuje Dolby vedu o obraze a zvuku na fascinujúce zážitky pre miliardy ľudí na celom svete na všetkých zariadeniach, ktoré obľubujú. Spolupracujeme s umelcami, rozprávačmi príbehov a značkami, ktoré máte radi, s cieľom transformovať zábavu a digitálny zážitok prostredníctvom prelomových inovácií, ako sú Dolby Atmos, Dolby Vision, Dolby Cinema a Dolby OptiView.
Spoločnosť Universal Music Group (UMG) si dala za cieľ formovať kultúru prostredníctvom sily hudby a umenia. UMG je popredná svetová spoločnosť v oblasti hudobnej zábavy – so širokým portfóliom obchodných úsekov v oblasti nahrávania hudby, hudobného vydavateľstva, merchandisingu a audiovizuálnych obsahov. Vďaka najrozsiahlejšiemu katalógu nahrávok a skladieb zo všetkých hudobných žánrov UMG objavuje a rozvíja umelcov, produkuje a distribuuje medzinárodne najrenomovanejšiu a najúspešnejšiu hudbu. Ako spoločnosť, ktorá si dala záväzok rozvíjať kreativitu, inováciu a podnikateľského ducha, podporuje UMG vývoj nových služieb, platforiem a obchodných modelov s cieľom rozšíriť umelecké a komerčné možnosti našich umelcov a ponúkať nové zážitky hudobným fanúšikom na celom svete.


























































































































